Nei Dan – Csendes csikung gyakorlatok

Szerző: | 2021. máj. 21. | Gyakorlat

E meditációs gyakorlatokat azért mutatom meg, hogy képet kapj a csikung és azon belül a Ningcsing Csikung sokszínűségéről. A képek és a leírások célja mindössze a Ningcsing Csikung jellegének bemutatása. Egyszerűen lemásolva a tartásokat nem fogod tudni elsajátítani őket, de egy első benyomást mindenképpen kapsz a csikungról.

A BELSŐ ELIXÍR (Nei Dan)

A csendes csikung gyakorlatok a testen belül áramoltatják a csit, ami azért lesz jó Neked, mert egy mélyebb tudatállapotba jutva kapcsolatot teremtesz tudattalanoddal és valódi önmagaddal. Ne ijedj meg, ha még sosem meditáltál, vagy próbálkoztál már vele, de nem sikerült túllépned az unalmas és nyögvenyelős ücsörgésen. 

Keleten az emberek szinte beleszületnek a meditáció élményébe és az a mód, ahogyan a keleti emberek – és főleg a szerzetesek -gyakorolnak nagyon nehezen alkalmazható  és építhető be a mindennapi életünkbe a folyamatos rohanás, munka, utazás, családi és egyéb teendők mellett. 

A meditáció azonban fontos, mert a mélységi lelki és energetikai munkát csak a meditáció állapotában végezheted el magadon. Megtanulásának azonban van egyszerű  és évezetes módja, mégpedig gyógyító képek segítségével.

Így lényegesen könnyebben és rövidebb idő alatt megtanulhatsz eljutni a meditáció tudatállapotába. Elméd pedig ahelyett, hogy szabotálná a gyakorlást a “Megőrülök az unalomtól!” és “Mi a fenének ücsörgök itt, amikor kilencvenhét intéznivalóm van!” érveivel még élvezni is fogja a meditáció tanulásának folyamatát!

ALAPÜLÉS

A legtöbb meditációs csikung gyakorlat ebből az alapülésból indul ki, ezért nagyon fontos a pontos elsajátítás. 

Az alapülés aktuális érzelmi és mentális állapotodban is megteremti a mélyebb meditációhoz szükséges alapot, nem csak a testedben. A nyugodt légzés mellett a paraszimpatikus tónus fokozódik, érzelmileg rendeződsz, gondolataid csillapodnak, elindulsz a befogadó kiüresedés állapota felé. Tudatod megnyílik a csikung meditációk gyakorlására.

Amennyiben a földön ülés túl nagy kihívást jelent, az alaphelyzet betartásával széken ülve is van lehetőség gyakorolni. Szükség esetén a derekadat kitámaszthatod párnával vagy takaróval, de ne roskadj hátra a támlára, mert fontos a megfelelő tartás.  A széken ülve vállszélességű terpeszben a lábad, a combod vízszintes, a vádlid derékszöget zár be. Kezek: hölgyeknek jobb kéz alul, bal kéz rajta, hüvelyk ujjak tövig összetolva úgy, hogy a két tenyérközép legyen egymás felett.

 A legkönnyebben blokkolódó területek az ízületek, a keresztcsont, a mellkas, illetve szív terület és a nyaki szakasz. Ez az ülés elindít egy oldódást a kritikus területeken, harmonizálja a 3 energiagyűjtó tantient (a kismedence, a mellkas és a fej területeit). A nyelv hegyét a szájpadláshoz érintve zárjuk az elöl futó Befogadó Jin meridiánt és a hátul futó Kormányzó Jang meridiánt. Ezzel egy kiegyenlítő energiaáramlást indítunk el a testünkben.

Fizikai test szintjén: Megtanulod a helyes testtartást ülő helyzetben. A gerinced egyenes, a testedet lazán tónusban marad. Megtapasztalsz egy finom középtónust a feszítés és lazítás között. Miközben statikus ülésben vagy, belül ráérzel azokra a könnyed belső mozgásokra, amelyek a testeden belül történnek Ez az egyensúlyi állapot a nyugodt, egyenletes légzés mellett fokozza a paraszimpatikus tónust, amely az aktuális érzelmi és mentális állapotodat is elkezdi egyensúlyba hozni.

KIS ÉGI KÖR – TŰZ PÁLYA

Több csikung rendszer egyik legfontosabb alapgyakorlata, amelynek a Ningcsing rendszerben is helye van.

Tradicionális gyakorlat, amely amely a legtöbb Nei Tan meditáció alapja. A körökörösen fenntartott áramlás elvezet a mély nyugalom állapotába, majd új tudatszinteket nyit meg. Ebben a folyamatban lehetőség nyílik önmagad és a világ újszerű megismerésére, közvetlen élményeken keresztül. 

A gát tájék (Bef1 pont) aktivizálása beindít egy általános energiaszint-növekedést, miközben a Kormányzó és Befogadó vezetekékek kiegyenlítetten kerülnek energetikai megdolgozásra. E vezetékek felügyelik testünk minden fontos szervének állapotát. A gyakorlás alatt belső szerveink a hozzájuk kapcsolódó meridiánokon feltöltésre kerülnek. A Tűz pálya gyakorlat mindhárom dantient (a medence, a mellkas és a fej területét) egyenletesen aktivizálja.

Fizikai test szintjén: A gyakorlat jellegzetessége a gátzár, amely megmozgatja a gát területének azon izmait, amelyeket normál esetben alig használunk. A figyelmet hátul a középvonalban futtatjuk végig – gyakran egy enyhe mozgás kíséretében – a csigolyák és gerinc állapota javulásnak indul. Az elől a középvonalban végigfutó figyelem nyugalmat és békét teremt, fokozva a paraszimpatikus tónust szervezetünkben.

BŐRLÉGZÉS

Az énhatárok, a védelem és a közvetlen világunkkal való kapcsolat középhaladó gyakorlata.

Bőrünk fontos határvonalat jelent önmagunk és külvilág között. Egyszerre elhatárol és ugyanakkor közvetlenül kapcsolódik a külvilághoz. Pórusaink tekinthetők apró kapuknak a befogadás és kiáradás folyamatában. E folyamat kiegensúlyozása életünk minden területének elemi feltétele. A bőrlégézés alatt újrastrukturálod, harmonizálod ezt a kapcsolatot.

A külvlággal folyamatos energetikai kapcsolatban állunk. A bőrlézésen keresztül aktivizáljuk a Tüdő és a Vastagbél vezetékek energiapályáit, miközben szándékunk szerint elindíthatunk egy testi/lelki/energetikai méregtelenítést, vagy csi-felvételt, amely a gyakorlás során egyre beljebb áramlik testünkbe, felerősítve belső szerveink energetikai állapotát.

Fizikai test szintjén: A bőr egyszerre kiválasztó és légző szervünk. Belső szerveink állapota pedig kivetül a bőrünkre. Bőrérzékelésünk tudatosításával fontos információt gyűjthetünk testi-lelki állapotunkról, miközben belső szerveink egyre több csi jut, beindítva a test regenerációs folyamatait

EMBRIONÁLIS LÉGZÉS

Az energiatáplálkozás, a sejtmegújítás és az emlékek felidézésének középhaladó szintű gyakorlata.

Visszatérni magzati állapotunkhoz különleges érzelmi élményt jelent: a védelem, az egység, a bőség és az ősbizalom állapotában találjuk magunkat. Felnőtt korunkra ez az alapélmény legtöbbünkben elvész, ami sokféle nehézséghez vezet az életben, leginkább kapcsolatainkat érintő nehézségekhez, de sokszor az egzisztenciális félelmek gyökere is az elveszett ősbozalom-alapélményhez vezethető vissza. Ez a meditációs gyakorlat segít emlékezni a kezdetekre, újraépítve a bizalommalteli kapcsolatot a külvilággal. Az embrionális légzés oldja a táplálkozáshoz kötődő frusztrációkat, újraépítve az önmagunk szeretteli elfogadását.

Fizikai test szintjén: A köldök, a gyomor, a lép és hasnyálmirígy  szerveidet dolgozza meg ez a meditáció leginkább. A gyakorlás során közvetlenül megtapasztalható hatása, hogy csökkenti, illetve sok esetben meg is szűnteti az éshségérzetet. Éppen ezért a böjtöknek, tisztulási folyamatoknak fontos gyakorlata az embrionális légzés.

ARANYVIRÁG

A kiteljesedéshez vezető út haladó gyakorlata. 

Aranyvirág nem csupán földi életünk, hanem létezésünk elixírje, maga a világosság. Hosszú út vezet addíg, amíg sikerül tudatosítani magunkban, mi az ami örökkévaló – keresztül haladva az illúzió sok-sok rétegén. Felépítve magunkban a könyörület és a békesség tartósan megnyilvánuló állapotát. 

Lü-ce így ír erről a folyamatról: “…nektek csak arra kell törekednetek, hogy megindítsátok a világosság körforgását. Ez a legnagyobb és legcsodálatosabb titok. A világosságot könnyű megmozdítani, megrögzíteni azonban nehéz. De ha már elég hosszú időn át folyamatban van a világosságnak a körforgása, akkor kikristályosodik, és ez a természetes, legbensőbb énje az embernek.” 

A Ningcsing Csikungnak gyakorlásának ez a meditáció tekinthető a koronájának.

0 hozzászólás

Egy hozzászólás elküldése

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Közelgő Programok

Havi Heti Napi Lista
Nem találtunk eseményt.
Share This